ESU


Rotterdam Rail Feeding B.V. (RRF) verzorgt in Nederland en België onder de naam van Rail Feeding,  rangeer- en feederprocessen voor de gehele spoorsector. Verspreid over beide landen wordt er gewerkt op de diverse emplacementen, goederenstations en terminals. Hier wordt het los – en laadproces van de goederentreinen ondersteund en worden er rangeerwerkzaamheden verricht.

Dit wordt uitgevoerd door locomotieven type BR203 (uitgerust met o.a. ETCS), rangeerlocomotieven van het type NS600, rangeerlocomotieven type NMBS73.3 en locomotieven type G2000. Recentelijk ook een Class 66 (binnenkort komen er nog 2 locomotieven van dit type bij.) Rail Feeding is ook toegelaten in Duitsland waar identieke diensten kunnen worden geleverd.

Rotterdam Rail Feeding B.V. (RRF) is een door IVW erkende spoorwegonderneming, actief in Nederland, België en Duitsland. Rotterdam Rail Feeding B.V. (RRF) is gespecialiseerd in het vervoeren van treinen over korte afstanden, rangeerwerkzaamheden op terminals en bedrijfsterreinen. Tevens regelt RRF het voor- en natransport voor IVW erkende spoorvervoerders. Op emplacementen en terminals worden treinen van hen overgenomen. RRF verzorgt ter plekke de laad- en losprocessen alsmede het rangeerwerk. RRF kan treinen (laten) controleren en, indien nodig, kleine noodreparaties aan wagons uitvoeren. Ook is RRF 24 uur per dag / 7 dagen per week stand-by om de locomotieven van vervoerders op veiligheid te controleren (24-uurs controle). RRF heeft beschikking over een poule aan vast, eigen personeel voor de verwezenlijking van de verschillende werkzaamheden. Daarnaast wordt personeel ingehuurd bij IVW-gecertificeerde bedrijven, waar RRF nauwe banden mee onderhoudt.

RRF is met name actief in de belangrijkste havengebieden in de Benelux. De havens van Rotterdam, Amsterdam, Antwerpen en Vlissingen zijn belangrijke gebieden waar RRF haar dienstverlening aanbiedt.

RRF is erkend door IVW (Inspectie voor Verkeer en Waterstaat).

Belgium here we go!

Op 13 december 2016 was het eindelijk zover: er kon worden proefgereden met de RRF561-03!
In de loods heeft Bombardier nieuwe beveiligingssystemen ingebouwd, waardoor de locomotief kan rijden onder TBL1+ in België. De loc wordt ingezet in Antwerpen.

Kijk voor meer informatie op www.modeltrainservice.com of www.loksound.be.

Laat een reactie achter